HTML

[2008.02.22] Levél a Tékozló Homárnak

2008.02.22. 15:10 _vasarlo



http://isofile.extra.hu/A4Team.pdf

A levélből sajnos nem lett cikk, talán a történet túl hosszú, túl bonyolult, esetleg túl érdektelen volt. Az is lehet, hogy csak maga a levél akadt fenn valamilyen spam-szűrőn, ennek tulajdonképpen már nincs jelentősége.

42 komment

Címkék: budapest üzlet jog magyarország garancia bolt olcsó nfh alkatrész merevlemez hdd ügyintézés számítástechnika winchester szervíz a4team ptk

A bejegyzés trackback címe:

https://a4team.blog.hu/api/trackback/id/tr84349959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eszter 2008.02.22. 23:09:52

elolvastam a sztorit.ha ugyanolyan tudású készüléket,ez esetben merevlemezt kaptál vissza,akkor helyesen cselekedtek,és a jog mellettük áll.tudom,5 évig voltam a fogyvédnél.A törvény úgy szól,hogy az eredetivel megegyező,de legalábbis tudásban mindenképp azonos terméket kell kapnia a vevőnek.Szép is lenne ha veszek pl egy 80 ezres videókártyát és 2 évre rá beszarik beviszem és kapok akkor 80 ezres csúcskarit (pl 8800gtx-et).hehe,nem így van.akkor ugyanolyan terméket kapsz mint akkor vettél,a garancia arra szól,és nem az adott gyártó teljes palettájára.
nyilván ha valamit nem gyártanak már,ugyanolyan tudásút adnak,mint ez esetben.Én nem Ők adják szerintem,hanem a nagykereskedés,amiről Ők aztán tényleg nem tehetnek.ha van kedved esetleg erről beszélni,szivesen állok rendelkezésedre.vegyél fel msn-re!!! vagy add meg a Tiedét és felveszlek.

Eszter 2008.02.22. 23:38:04

na,ki is kerestem Neked:) :
ez a 49/2003. (VII. 30.) GKM (2) bővítettje.
"Garanciálisan meghibásodott termék esetén a garanciát bonyolító szerviz dönthet úgy, hogy a termék megjavítása helyett inkább kicseréli azt. Ilyen esetben a szerviz természetesen lehetőleg azonos terméket ad, de előfordulhat, hogy modellváltás vagy bármi más ok miatt az eredetivel pontosan megegyező termék cserébe nem adható. Ilyenkor az eredetivel azonos, vagy annál jobb funkcionalitású terméket kell a vevő számára átadni - akit azonban ezen túlmenően olyan címen, hogy a termék árcsökkenése miatt a csereként kapott termék olcsóbb, mint az eredetileg vásárolt, további kártérítés nem illeti meg."
nézz utána nyugodtan :) ;) jah,és az msn-címem megy,ha gondolod,csak írj és adom.szívesen beszélgetek illetve segítek Neked.

_vasarlo 2008.02.23. 04:55:48

Csupan az gondolkoztat el azzal kapcsolatban amit irtal, hogy 24 eve hasznalok napi rendszeresseggel szamitogepeket, es eddig ez bizony igy mukodott - minden mas, tisztesseges uzletpolitikat folytato uzletben!

A gyarto 3 evre vallal garanciat, egy 20.280 forintos termekre.
Eleg baj nekem az, hogy egy winchester az osszes adatommal a garancialis ido alatt kimulik!
Tudod milyen karom szarmazott nekem ebbol?
Eppen ezert vallalnak ilyen hosszu garanciat!

Egyebkent nem kell messzire menni, mert eppen az altalam is emlegetett Mistralnal tortent par honapja meg velem, hogy oda is pontosan ugyanilyen winchestert kellett visszavinnem!

Mi tortent? Helyben, ot perc alatt bevizsgaltak, es lattak, hogy nem en tettem tonkre. Mivel nem volt ugyanilyen tipusu winchester, kicsereltek egy masik, olcsobb 160GB-os hdd-re (tok ugyanarra a tipusra, amit az a4team is adott!!!), majd kaptam pluszban egy doboz (vedjegyes) ujrairhato dvd-t, az arkulonbozet miatt.

Tokeletes analogia, totalisan mas vegkifejlettel!


Mondok egy masik peldat:

- veszel egy 150.000 forintos mosogepet,
- elromlik 2 heten belul,
- visszaviszed, de mar elotte learaztak 20.000 forintra, mert kiderult hogy hibas szeria, sot mar nincs is a boltban egy sem.
- az elado ad neked egy huszezer forintos masikat, mert az ugyanazt tudja!

Ez igy rendben van???

De hetfon megyek a kamarahoz, es majd kiderul, hogy kinek van igaza!

Addig is ajanlom figyelmedbe az NFH honlapjat!

_vasarlo 2008.02.23. 05:34:56

Eszembe jutott egy sokkal jobb pelda!!!

Tetelezzuk fel, hogy a technikai civilizacio fejlodese olyan utemben felgyorsul, hogy a harom eves garanciaval vett, 2.000.000,- forintos 42"-os monitorod egy ev alatt tokeletesen elertektelenedik!

Ara mar csak 5000,- forint.

A masodik evben, meg a garancialis ido alatt tonkremegy.

A szervizben nincs masik ugyanolyan, de nevetve felajanlanak helyette egy 5000,- forintos kistevet, hiszen az is ugyanazt tudja!

Szerinted a jog ezt a helyzetet nem kezeli?


www.nfh.hu/data/cms7280/II_1_Mit_tegyek.pdf

www.nfh.hu/portal/hasznos/gyikrovat


Es meg egy, talan vegso erv:

- ha nem tudtak volna kicserelni, hanem a szavatossagi ido miatt a penzt kellett volna visszafizetniuk, akkor hany forintot adtak volna?


Lehet, hogy nincs igazam, de egyelore szilardan hiszek abban, hogy ok tevedtek!

A garanciajegy meghamisitasa viszont ketsegtelen es elvitathatatlan teny, sajnos.

Eszter 2008.02.23. 10:24:10

Nézd,a törvény világosan kimondja,hogy jelen állás szerint ebben a garanciális cserében nem Neked van igazad.

Az általad emlitett plazmatv-s esetet a jog úgy kezeli,hogy vagy adnak egy ugyanolyan tudásút,mint a Te plazmád volt(az ára semleges,az áru a lényeg,széplenne,hogyha van egy szaros 800x480-as plazmád,visszaviszed és kapsz egy fullhd-s tv-t,mert az kerül annyiba akkor.mint amennyiért Te vetted)vagy kérheted,hogy levásárold azt az összeget amit éppen akkor ér a plazmát.egyik esetben sem kell illetve nem kötelező kifizetnie a boltban a különbözetet,semmi esetben.hidd el,így van.

A mistrálnak meg van sok vaj a füle mögött,valszeg nem akartak mégegyet,így a "vége felé". :)

teljesen mellékesen:
Anno bluefishnél is volt,hogy a dvd-írómra,ami azóta már egy szebb világon hever,ugyanúgy a régi tipus volt feltüntetve csak a szériaszám volt más a garis csere után,mert a nagyker kicserélte nekik,a rendszerük pedig csak így tudta bevenni az új terméket a cseregaranciás esetben,a garanciajegyen pedig a szériaszám a lényeg,azt azonosítják be mindenhol.

_vasarlo 2008.02.23. 16:15:01

Bocsass meg Eszter, de attol tartok, hogy az altalad hivatkozott jogszabalyok az EU-ba lepesunk utan megvaltoztak.

"...széplenne,hogyha van egy szaros 800x480-as plazmád,visszaviszed és kapsz egy fullhd-s tv-t,mert az kerül annyiba akkor.mint amennyiért Te vetted..."

Ha a 800x400-as plazmam a garanciális ideje alatt ennyit veszit az ertekebol, az azt jelenti, hogy mar a vasarlasnal becsaptak, hiszen egy ertektelen vacakot soztak ram meregdragan.
Egyebkent nem kotelezo egy winchesternek tonkremennie a garancialis ido alatt!!! Plane, ha harom eves gyartoi garanciat hirdetnek ra!
A legidosebb winchesterem 11 eves, es kifogastalanul mukodik ma is!

A Mistralnal azt hiszem a sok tamadas hatasara megtanultak, hogy hogyan kell intezni a garanciat!

Ott megmondtak, hogy a Samsung a termekeire 3 eves folytatolagos gyari garanciat vallal.
Ami azt jelenti, hogy ha harom ev alatt barmikor tonkremegy a winchesterem, ok kotelesek az ertekenek megfelelo aruval helyettesiteni, viszont a garancialis ido nem kezdodik ujra!

Magyarul ez pontosan annyit jelent, hogy harom evig a winchesterem valoban 20.280,- forintot er, viszont a harom ev nem ujul meg csere eseten sem.

Tehat ha ket ev es 11 honap utan megy tonkre az eredeti hdd, akkor is az eredeti erteken kell cserelni, viszont az uj termekre a garancia mar csak egy honap!

Szerintem ez igy teljesen korrekt, ezt nevezik folytatolagos gyari garancianak, ami egeszen mas, mint a megujulo garancia. Az a csere utan ujraindul, ilyen pl. a monitorok garija.
Ott egy termeknek igenis ki kell birnia 3 evet, mielott tonkremegy, es a gyartonak/kereskedonek olyat kell adnia ami kepes erre.

En valahogy igy kepzelem a fogyasztovedelmet az EU-ban, es nagyon szomoru lennek, ha nem igy mukodne, hanem meg mindig a regi balkani modon...

_vasarlo 2008.02.23. 16:22:30

Es meg tegyuk hozza, hogy 2006. marciusaban 20.000 forint annyit ert, mint 2008. marciusaban 30.000.

Tehat ne abbol indulj ki, hogy en milyen nagyon jol jarnek, mert egyaltalan nem.

Csak az altalam kifizetett erteket szeretnem visszakapni, mivel olyan termeket adtak, ami nem erte meg az arat!

_vasarlo 2008.02.23. 16:26:35

Eszter, ha te tenyleg ertesz a joghoz, nagyon szeretnelek megkerni, hogy magyarazd el nekem, mit jelent a ket eves szavatossagi ido?

Eszter 2008.02.23. 16:33:09

el kell,hogy keserítselek.
ha Te veszel egy plazmát xy árért,és az veszít az értékéből,akkor nem átvertek,hanem halad a világ.nem értéktelen vackot sóznak rád,mert amikor vetted,még az új volt,de pl 1 év múlva már túlhaladta a technológia.ez így van kérlek,minden fogyasztási cikkel.garinál szintén,ha veszel egy 8800gt kártyát most pl 2év garival 70ért,az egy év múlva éri a felét(jobb esetben),akkor nemfognak Neked egy új kártyát adni 70ért,hanem egy 8800gt-t kapsz majd.a gari arra vonatkozik,és nem az összegre.ha ellenkezőleg működne milyen jó is lenne az élet.de hiába magyarázom,nemnagyon akarod megérteni amit írok.nem az eredetivel megegyező árú,hanem tudású készüléket kell adni,ami ahogy a képen láttam esetedben megvolt.hidd el,képben vagyok a jelenlegi jogszabályokban is,nem kicsit.

arról meg,hogy egy vinyó beszarik meg végképp nem a bolt tehet.max a gyártó.

gondolj bele.van egy boltod.eladsz 2004ben egy plazmatv-t ami teszemazt 1024x768 felbontású ez akkor a csúcs ketyere,nincs nála jobb.csóka megveszi,mert kőgazdag és hajt a legújabb cuccra,tehát nem vackot vesz,mondjuk hasamra ütök 2 milláért,2 év garral,vagy mondjuk 3al mert olyan.
2 és fél év után hozza,mikor már a fullhd plazmák korában élünk ami fel is vesz stb,szal hozza,hogy beszart,és mivel javíthatatlan cserét kér,de nemám olyat amit Ő vett,mert szerinte az már szar,hanem egy fullhd tv-t ami most 2milla,mert szerinte az jár Neki.de miért járna? Ő azt vette meg? nem! hanem az 1024 felbontásút.az jár Neki.ez van az eu-ban.mindenhol.
a termékre van garancia,az értékére nincs.semminek.legyen az tv,borotva,mikró,alaplap,wc csésze stb.mert az értéke változik,mindennek.
szal ha a csóka kap egy ugyanolyan plazmát,akkor az eladó/szervíz HELYESEN,JOGSZERŰEN járt el.
tényleg,nem msn-elünk?mondom,szivesen segitek.

_vasarlo 2008.02.23. 17:04:33

Ott tevedsz, hogy en nem kertem mas tipusu winchestert!
Valoszinuleg az SP160JJ nem volt kepes a ceg altal meghatarozott 3 eves garancialis ido tulelesere, ezert szuntettek be a gyartasat.
Viszont a penzt tolem egy harom evig garantaltan mukodo alkatreszert kertek el!

"...ha a csóka kap egy ugyanolyan plazmát", igen, ugyanolyat. Erted? Nem felaron valami mast helyette!

A szamitastechnikaban a termekek bizonyos ertelemben ertektartoak!
40.000 forintert 15 evvel ezelott is ugyanugy az akkori fejlettsegi szinthez mert also kategorias monitorokat adtak, ahogy most.
Csak akkor az meg crt volt, most lcd. Nem is adtak egyikre sem 15 eves garanciat...
2 eve 20.000 forintert nem ocska winchestert adtak, hanem jot. En azt vettem.
Nem szeretnem, ha most egy ocskat kapnek helyette, hiszen garancialis!
Nem tudom, nem fogom fel, miert ne kaphatnek a valodi erteken egy cserealkatreszt?
A minosege csak igy lesz ugyanolyan, mint amiert en a penzt kifizettem!

Szerintem ott beszelunk el egymas mellett, hogy te amortizaciot szamolsz az en winchesteremre, pedig azt (a homar cikkje alapjan is) a kereskedo csak a sajat keszleteire szamolhatja, az eladott garancialis termekekre nem!

Ha elmagyaraznad nekem, hogy mit jelent a ket eves szavatossagi ido, es hogyan kell ertelmezni a linkblogban megadott, NFH altal kiadott ismertetoket, akkor nagyon megkoszonom, es tenyleg felrakom a messengert.

De csak par ora mulva, mert most el kell mennem biciklizni, tele van mar a fejem ezzel az egesszel es egy het mulva zarovizsgam lesz...

Ugy hianyzott ez most nekem, mint... ...nem tudok eleg eros hasonlatot...

_vasarlo 2008.02.23. 17:10:54

Egyebkent a kereskedo ugy vedheti ki az ilyen helyzeteket, ha minden termekbol amit arusit, megtart bizonyos szamut a garancialis ugyintezeshez akkor is, ha mar a termek forgalmazasat beszuntette!

Ennyi lenne a megoldas, csak a kis sufniboltokban a tisztesseges kereskedelmet meg hirbol sem ismerik.

Sajnos.

vasarlo2 2008.02.23. 19:03:17

_vasarlo!
sajnos Te egy álomvilágban élsz....
teszem azt a bolt minden eladott winchester után 1et megtart magának is, hogy ha teszem azt besz*rik az eladott hdd azonnal cserélhető legyen.
Példa: az üzlet vesz magának 100db vinyót, ebből ugye 50et elad, 50et megtart magának. Az akkori értéke legyen 1.000.000. Ebből a saját készletén marad fél millányi cucc, amit szerinted NEM ADHAT EL, mert az kell az esetleges garanciális cseréhez.
3éves termék esetében tehát 3évig ott "rohad" a polcon a fél millányi vinyó.

Letelik a 3év, ezután már nincs gari, tehát eladhatja a vinyókat.
Mennyit kap érte? Jó esetben max 200at a félmillányi cuccért...

Őszintén megkérdezem: Te ennyire hülye vagy???

Amúgy meg nem a bolt dolga, hogy az egyes termék gyártását fenntartsa, hanem a gyátó dönt ezekről. Jelen esetben miért nem jelented fel a samsungot?

_vasarlo 2008.02.23. 19:39:26

Még nem indultam el biciklizni, mert azon törtem a fejem, hogy hogyan találhatnám meg a legjobb példát az álláspontom védelmére.

Nos, azt hiszem, hogy a nézőpontok különbségének két különböző prekoncepció az alapja.

A. Minden vásárló sunyi csaló, akinek célja a kereskedő kijátszása és megkárosítása.

B. Minden kereskedő sunyi csaló, akinek az érdeke a termékek garanciális cseréjének ellehetetlenítése és a vevők megkárosítása.


Sarkos prekoncepciók, nézzük a példákat!

---

A. Vásárló vesz egy winchestert 3 éves garanciával, majd két és fél év után tönkreteszi, hogy jobbat kapjon.
Milyen kárt okozhat ezzel?
A kereskedő legrosszabb esetben kénytelen két és fél év után visszafizetni az eredeti vételárat, mert már nincs ilyen típusú cserekészüléke.
A pénz értéke közben a folyamatos infláció miatt sokat romlott, tehát a sunyi vásárló tulajdonképpen VESZÍT a bolton, jól megjárta!

---

B. A sunyi kereskedő vesz 1000 db. ócska winchestert, majd jó drágán eladja az egész készletet.
Miután az utolsó darabot is eladta, másnap leviszi a termék árát 1 forintra.
Ha vevő jön, akkor széttárja a kezét, hogy sajnos már nincs készleten!
Ha garanciális cserét kér valaki, akkor szintén széttárja a kezét, hogy sajnos már nincs ilyen típusú készülék, de nézze meg a kedves vásárló, a terméke elavult, már csak egy forintot ér, de azt szívesen odaadja neki!

Ez a garancia elcsalása!

A vevő ismét VESZÍT!

---

Szerinted az EU-ban ez így működhet?

Nem kértem én nagyobb winchestert, csak egy ugyanolyan értékű ugyanakkorát!!!!!!!!!!!

Lehet kapni samsung 160Gb-os winchestert 20.000,- forintért is, nézd meg a Depo.hu-n, ha nem hiszed!
Miért nem azt adták?

Tedd ehhez még hozzá, hogy egyáltalán nem törvényszerű, hogy egy winchester a garanciális idő alatt tönkremenjen.

Éppen elég lenne, ha a viszonteladásra megvásárolt 100db-ból megtartana hármat, a garanciális problémák kezelésére.
Azt a hármat is csak az utolsó eladott termék garanciális idejének lejártáig!

Ha háromnál több megy tönkre, akkor pedig ne árulja annak a gyártónak a termékeit, a becsapott vásárlóknak pedig fizesse vissza a tönkrement alkatrészek árát! Aztán rendezze le ő a Samsunggal az ügyet!

Nem hiszem, hogy hülye vagyok, amiért így gondolkozom...

Eszter 2008.02.23. 19:44:38

hogy adhatom meg az msn címem?ide kiírni nemszeretném,kitudja ki venne fel.

vasarlo2 2008.02.23. 19:49:46

A felvetéseid úgy érzem helytállóak, hiszen a mai világban már bármit kinézek az emberekből.
Viszont!
Ebben az viszont egyáltalán én nem értem a problémád.
Volt egy SAMSUNG 160gigás vinyód, tönkrement...
Kicserélték Neked egy SAMSUNG 160gigásra...
hol itt a probléma? A garancia sosem az árra vonatkozott mióta világ a világ, hanem a termékre.

Láttál Te már olyan garancialevelet ahol az árunak az eladási értéke fel volt tüntetve? Nem hiszem.
Mi van rajta?
1.termék neve
2.szériaszáma
3.garancia ideje

Ennyi...

vasarlo2 2008.02.23. 19:54:04

bocs, elfelejtettem reagálni 1 dologra.
A depo-t megnéztem és ott a legdrágább SAMSUNG sem éri el a 20.000Ft-ot.
Akkor milyen alapon kérnél mondjuk egy jobb minőségű WD-t, vagy Hitachit? Azt vettél? Nem...

_vasarlo 2008.02.23. 19:56:45

Eszter, nagyon köszönöm, hogy próbálsz segíteni. Létrehoztam egy címet, ahová elküldheted a tiéd, és ha hazajöttem (pár óra, vagy ha az neked már késő akkor holnap) mindenképpen megkereslek!

A cím: squirrel2k8(kukac)vipmail(pont)hu, spammerek ne fáradjanak, Eszter levele után törlöm a fiókot.

_vasarlo 2008.02.23. 20:00:02

Vasarlo2: igen, de van számla is, ahol az ár is fel van tüntetve! A 2 éves szavatossági idő alatt nem vagyok köteles elfogadni a felkínált cserét, hanem visszakérhetem a megvárásrolt termék árát.

Ami nem az a fiktív ár, amin a már raktárkészleten nem lévő eszközt kiárusítás után kínálják, hanem az eredeti, amit a számlán feltüntettek.

Én mindenképpen veszítek ezen is, hiszen az a pénz ma már sokkal kevesebbet ér.

Eszter 2008.02.23. 20:05:24

nincsmit. :)

ment a címem.

_vasarlo 2008.02.23. 20:06:19

És tegyük még hozzá, hogy a winchestert nem én tettem tönkre, ezt a szervíz sem állította.

Volt rajta egy csomó adatom, olyan is amiért fizettem, és nem volt máshol tárolva.

A tényleges károm sokkal több, mint kilenc-, vagy húszezer forint. De azt tudom, hogy ezt az összeget nem követelhetem senkin, és nem is akarok mást, mint ami (úgy gondolom) a törvény szerint megillet.

_vasarlo 2008.02.23. 20:09:49

Eszter, megérkezett a levél, én pedig amint hazaértem azonnal telepítem az msn-t és megkereslek, ahogy ígértem.
Most tényleg megyek, kell egy kis kikapcsolódás.

_vasarlo 2008.02.24. 02:19:12

Belinkeltem már korábban is, de most újra áttanulmányoztam:

www.nfh.hu/data/cms7280/II_1_Mit_tegyek.pdf

Szerintem ez el is dönti a vitát, hiszen az "elállás" még lehetséges (2 éven belül vagyok) és visszakövetelhetem a teljes vételárat!

Ha valaki hibát lát az okfejtésben, azt nagyon kérem, komolyan kérem: jelezze.

_vasarlo 2008.02.24. 03:02:06

Vasarlo2:

depo.hu/samsung/sp1213c

depo.hu/samsung/hm160ji

depo.hu/samsung/160_gb

Ha már szerinted nagyobb tárolókapacitásút nem érdemlek... Ezek mind 120-160 GB méretűek, és árban közelebb állnak ahhoz, mint amit kifizettem.

Miért kellene elfogadnom a legeslegolcsóbb megoldást?

Eszter 2008.02.24. 13:37:53

még főzök,de délután leszek msn-en vásárló.

amúgy,amit linkeltél,ez a mit tegyek pdf.no,ezt az elállást vagy Te nemtudod értelmezni,vagy olvasni nem tudsz.ezért kérlek szóról szóra olvasd át megint:

"A szavatossági jogok érvényesítésének
sorrendjében második helyre került az
árleszállítás igénylésének a lehetosége,
illetoleg az elállás (azaz a vételár
visszakövetelése), mely utóbbira akkor
kerülhet sor, ha a jogosultnak sem
kijavításra, sem kicserélésre nincs joga,
illetoleg ha a korábbi igények teljesítését
a kötelezett nem vállalja vagy nem tudja
teljesíteni. Fontos szabály ugyanakkor,
hogy jelentéktelen hiba miatt nincs helye
elállásnak."

a tisztaságn kedvéért kiemelem itt a lényeges sort:

"mely utóbbira akkor
kerülhet sor, ha a jogosultnak sem
kijavításra, sem kicserélésre nincs joga,
illetoleg ha a korábbi igények teljesítését
a kötelezett nem vállalja vagy nem tudja
teljesíteni"

köszi,puszi,Eszter

_vasarlo 2008.02.24. 16:37:23

Értem Eszter. Illetve dehogy értem.

Azt akarod mondani, hogy ha ma Magyarországon vásárol valaki egy rejtett típushibás tartós fogyasztási cikket 3 éves garanciával, majd az a második év előtt tönkremegy, akkor a vásárlónak semmi esélye visszakapni a vételárat, és el kell fogadnia a kereskedő által felkínált legócskább, legolcsóbb terméket cserébe?

Ez tényleg így működik Magyarországon? Mert akkor itt nem érdemes semmit se megvenni.

_vasarlo 2008.02.24. 16:42:46

És nem tudom, nem akarom megérteni azt sem, hogy ha ez így lenne, akkor mi szükség volt a garancialevél meghamisítására?

_vasarlo 2008.02.24. 17:56:22

www.nfh.hu/portal/hasznos/gyikrovat

6. Egy termék meghibásodása esetén mit kérhetek "első körben" a kereskedőtől?

A Ptk. szerint a fogyasztó elsősorban — választása szerint — a termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a forgalmazónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.

Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a forgalmazó a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének nem tud megfelelő határidőn belül, jelentős kényelmetlenség okozása nélkül eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.


Tételezzük fel, hogy a körülmények miatt igenis elállok, és elállhatok a szerződéstől.

Hány forintot kell ebben az esetben visszaadniuk?

Eszter 2008.02.24. 20:08:27

Szia.nem láttalak msn-en.:)

Tegnapi "biciklitúra" segített?

Nem,nem állhatsz el,le van írva abban amit bevágtál,hogy csak akkor ha nem cserélik,és nem javítják.semmilyen törvény nem kötelezi Őket,hogy pénzt adjanak vissza,pláne ennyi idő után.Neked cserélték,és ugyanolyan tudásút kaptál.Bizonyítani nem tudod,sőt senki nem tudja,hogy amit kaptál,az silányabb minőségű.Lehet,hogy ez bírja majd 5-6 évig vagy tovább,honnan veszed,hogy nem illetve,hogy ez silányabb?Paramétereiben megegyezik azzal amid volt,és ez a lényeg.
A másik dolog,hogy ezt nem a cég adta akivel gondod van,hanem a nagykerük,akiknek elküldték a merevlemezt szervízre,és úgy döntöttek,hogy javíthatatlan.

A garanciajegy pedig szvsz nem hamis,amit kaptál.
A szériaszám stimmel,akkor nemtudom mi a bajod.Elvégre minden rendszer szériaszám szerint tartja nyilván a termékeket és pl van egy-két gyártó akinek a saját garancialevelén semmi más nincs csak a vásárlás napja és a szériaszám.ezt onnan tudom,hogy egy msi notebookról írok,és ilyen garanciajegy van hozzá.teljesen törvényes.

msn?

_vasarlo 2008.02.24. 20:35:11

Eszter, en rendszerinformatikus vagyok, siman bebizonyitom neked, hogy parametereiben nem egyezik a ket termek!

Sem tipusuk sem tudasuk nem ugyanaz!

Ugyhogy minden jogom megvan elallni a szerzodestol. De ezen ne vitatkozzunk, majd a hatosag eldonti.

Kerdesem ujra es ujra: abban az esetben, ha joggal ellalok a szerzodestol, hany forinttal tartozik nekem az uzlet?

_vasarlo 2008.02.24. 20:36:16

Valaszoltam MSN-en, de egyelore meg nem irtal vissza. :)

_vasarlo 2008.02.24. 20:38:19

Ja es igen, nagyon jo volt a tura, fenykepeztem is kozben sokat, gyonyoru ido volt. Rovidesen osszerakom a kepeket zenevel es a masik blogomon ezt is meg lehet majd nezni, mar ha valakit erdekel... :)

ZZ 2008.02.26. 14:16:20

Vásárló!

Hát egy ...
No jó...

Gondolkozzál már egy kicsit!!!

Egy két megjegyzés:

Először is egy 5 évig fogyasztóvédőtől kaptál tanácsot, lehet jobban tudja mint Te. fogadd meg!!!

Ha már linkelgetsz mindenféle pdf-t akkor olvasd át figyelmesen, és olvasd el hozzá a törvényeket is, azaz ne holmi forumokban nézz utána, ahova mindenféle ""jöttment"" irogat...

A szavatosság az a fogalom a jog szerint, hogy az Eladó/gyártó garantálja a termékről hogy az eladás pillanatában azt tudja amit a leírása, azaz nem ver át.
A garancia fogalma a jog szerint az, hogy ezt a meghatározott ideig garantálja is neked!
Szó sincsen árról!!!

Elállás : direkt szerződés esetén 3 nap, nem direkt szerződés esetén pl telefon,internet esetén néhány hónap (pontosat akarsz nézz utána).
Ez után csak ugy ukmukkfukk nincs jogod elállni a szerződéstől, csak bizonyos esetekben ( a jelenlegi nem az).

Ismételni tudom a többieket, hogy Te egy adott tulajdonságokkal rendelkező terméket vásároltál.
A javítás és a csere egyenértékű, Te és a kereskedő is választhat. Csere esetén lehetséges a legalább azonos tulajdonságú csere is.
Pénz visszafizetésre, a teljes vételárra elállás esetén lehetséges, ami itt már rég szóba sem jöhet, vagy ha nem lehetséges a javítás és/vagy csere, ami ugye jelen esetben megtörtént.

Csere esetén újra indul a garancia, amit Te is megkaptál, tehát újra van egy 3 év garis azonos tulajdonságú terméked, ebben sem hibáztak.

Az adatok felelősségéért TE vagy felelős.Ezt alá is írtad.

Továbbá olvass el bármilyen szoftver használati feltételeket, de akár hardverét is. Pl office mikor telepíted.
Abban elfogadod hogy semmilyen felelősséget nem háríthatsz át az eladóra, gyártóra, azaz nem élhetsz kártérítési követeléssel, a kiesett hasznért, bevételért...

Röviden és tömören: a számlán szereplő árnak semmi köze a garanciához, az egy fiktiv valami, ami minden sarkon más, és változhat, kivéve abban az egyetlen esetben amikor elállsz a szerződéstől (mivelhogy a számla szerződés...)

Kedves Vásárló, üdvözöllek a Kapitalizmus világában, és felhívom figyelmed hogy az említett EU kb. 2x kapitalistább ennél, nem beszélve az USA-ról UK-ról...

Törödj bele, és tekerj inkább, mert jön a szezon!!! pláne hogy van egy új legalább azonos tulajdonságú ujra 3 év garis vigyód...

Ezzel csak az idegsejtjeidet ölöd...

Tisztelettel,
egy másik Vásárló

_vasarlo 2008.02.26. 16:28:25

(veletlenul kimoderaltam az elozo uzenetem, megprobalom rekonstrualni ☺)


Kedves ZZ!

Termeszetesen gondolkoztam azon amit Eszter mondott, es azota beszeltunk kulon is, ha jol ertettem, most mar o sem egeszen biztos abban, hogy vegul kinek lesz igaza.

A szavatossag ideje 2 ev, az NFH dokumentumait olvasva, ezalatt a vasarlo komoly hiba eseten elallhat a szerzodestol.
A hiba komoly, a winchester hasznalhatatlan.

A kerdes mar csak az, hogy VALOBAN van-e jogom elallni a szerzodestol, es visszakerni az eredeti vetelarat, vagy kenytelen vagyok elfogadni a kereskedo altal felkinalt barmilyen megoldast.

Megirtam a Budapesti Kereskedelmi es Iparkamaranak a beadvanyt, mar csak el kell vinnem a postara, es legkesobb egy honapon belul jogeros dontes szuletik az ugyben, amit a Bekelteto Testulet fog meghozni.

Ezt a dontest, barkinek kedvezzen is, leirom majd itt, igy ha tevedtem, masok talan mar nem kovetik el ugyanezt a hibat.

De ha megsem tevedtem, akkor buszke leszek ra, hogy az EU kapitalista polgarakent kialltam a jogaimert.

Eszter 2008.02.26. 20:36:17

Rosszul értetted drága! :)

Én tudom,hogy nem Neked van igazad(és mostmár az a bizonyos illető is megerősített ebben),de mivel ezt nemnagyon szeretnéd megérteni,így nemis próbálkozom.

puszi,késöbb leszek...

_vasarlo 2008.02.26. 23:25:35

Eszter, én elfogadom ha nincs igazam, de szeretném, ha ezt a Kamara mondaná ki.

Akkor beletörődöm abba, hogy ez a szokás errefelé, és többet nem csodálkozom, ha így viselkednek velem Magyarországon.

Azért azt még egyszer csendben megjegyzem, hogy más üzletek (pl. Mistral pár hete már) úgy rendezik az ilyen ügyeket, ahogy én azt az A4Team-től is elvártam volna.

Bolondok? Lehet. Lehet, hogy én is az vagyok, mégis szívesebben fogok ismét a Mistralnál pénzt költeni, mint az A4Team-nél.

A4 2008.02.28. 18:33:59

Tisztelt _vasarlo! Az A4 Team Kft. törekszik az ügyfelei minél gyorsabb és minõségi kiszolgálására. A vásárlói visszajelzések, vélemények fontosak a cég számára, amiket minden esetben szívesen is fogadunk. Az Ön esetében is szakszerû, szabályoknak megfelelõ ügymenet történt. A már kifutott típusú, még garanciális termékét egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkezõ, azonos márkájú termékre cserélte a szervíz. Hivatkozásként a rendszer jelenleg a cserélt eszköz típusszámát és az új termék egyedi szériaszámát tünteti fel a garanciajegyen. Az Ön által a Homárnak írt szövegben, az internetes keresõben, a videókon, fórumon és a blogon is valótlanságokkal rágalmazza a céget, főleg a megadott kulcsszavak alapján, az internet anonimitását kihasználva. Önt nem lopták meg, nem történt hamisítás, sõt Ön az egyik alkalmazott nevét, az eladóra és vásárlóra tartozó dokumentumokat, továbbá az A4 Team üzletében forgatott videót tett közzé, melyhez a cég nem járult hozzá és nem is helyén való tett semmilyen szempontból sem. Kérnénk, hogy az alaptalan rosszhírkeltést ne folytassa, és lehetõség szerint a fentebb felsorolt tartalmakat távolítsa el az internetrõl. A blogot elolvasva úgy érezzük, hogy Önnek a szabályokkal és nem azok alkalmazásával van problémája. Ennek alapján azt kérjük, hogy ezért ne a céget tegye felelõssé. Higgye el, hogy a garanciális problémák a kiskereskedõk számára nagyobb problémát jelentenek, mint a vásárlóknak. Az ilyen esetek gördülékeny ügyintézése sajnos legtöbb esetben nem a viszonteladón múlik. Tisztelettel kérjük, hogy amennyiben bármi problémája van, írjon a cég weboldalán található panaszos email címre. Foglalkozni fogunk az ügyével a lehetõségeinknek és kötelezettségünknek megfelelõen. Az Ön esetét és az üzletben tanusított viselkedését nem áll szándékunkban harmadik személy elött részletezni és ismertetni, fõleg nem az interneten. Úgy gondoljuk, hogy az ügyfeleink iránt vagyunk olyan tisztelettel, hogy kivülállók elõtt nem mutatjuk be az eseteket és nem tesszük közzé a cég biztonsági kameráinak felvételét semilyen célból. Együttműködését elõre is megköszönve várjuk, hogy a hitelrontó írások az internetrõl ezen beírást elolvasását követõen lekerüljenek. Ennek elmaradása esetén tértivevényes levélben fogjunk erre Önt megkérni. tisztelettel, A4 Team Kft.

csb 2008.03.02. 00:08:35

Én a fentebbi eszmefuttatás kapcsán azon tűndtem el, hogy akkor ha mondjuk vennék 1 seasonic 400W-os tápegységet kb 20ezerért 2 év garival, és elszaródik 20 nap után, akkor a bolt kicserélheti akár egy 3 ezer forintot érő nóném 400W-os tápra azzal az indokkal, hogy ugyanazt tudja? Remélem nem.. De ha 2. év végén elromlana, és kapnék helyette egy (annó a vásárlásom idejében egyenértékű) fsp, vagy seasonic 400W-os tápot, akkor no problem.

"elégedett" ügyfél 2008.04.23. 12:57:47

A4 team...Vettem egy alaplapot,hazavittem,betettem,vistatelepítés,sorozatos fagyások...Minden alkatrész egy másik full működő alaplapból lett átrakva..Visszaviszem,jelenséget mondom a szervizes uriembernek,leteszteli,2 nap mulva ha rossz kapok másikat (Mindez 3 napon belül amikor KÖTELESSÉGÜK pénzt visszaadni,vagy másik cikket biztosítani)..Teljesen normálisan álltam a dologhoz.Letesztelte az úriember az alaplapot (összerakta asztalon,feltelepítette Xp-t nagy teszt kérem,én is felraktam elsőre,műáködött de a vinyót szanaszét dolgoztatta,vista telepítés fagyogatott,miután vista felment nagynehezen abban is agyondolgoztzatta a winchestert...A dolgoztatásra a szervízes véleménye: az nforce chipset alapból csinálja ezt...Hjakérem az ismerősöm Msi alaplapján szintén nforce570 chipsettel semmi ilyet nem produkál,ha állandóan dolgozik a vinyó leamortizálja a fájlrendszert...) ebből megállapította hogy a gond nállam van,vmelyik hardware-t nemszereti...Rendben elfogadtam a választ,már találkoztam ilyen problémával.Hazavittem az alaplapot,elkezdtem kicserélgetni benne mindent...Ramot,cpu-t,videókártyát,tápot,majd legvégül winchestert..Sorozatonsan ugyan az a hiba jelentkezett..Elivttem ismerősömhöz szervízbe akármit próbáltunk bele ugyan az a hiba jelentkezett....Visszavittem az alaplapot,elmondtam hogy mindfent kicseréltem,de a szervízes uriember váltig állította hogy az alaplap nem rossz,de hozat másikat,de ha annál is ez a hiba azt már nem veszi vissza...Noskérem ILYEN NINCS! Ha valami rossz 3 napig bármilegyen kötelességük visszavenni,főleg ha egy kívülálló szervíz megállapítja az alaplap hibáját!
Persze ezután kértem vissza a pénzem,amire első válaszként PÉNZT VISSZA NEM ADHATOK érkezett....Felajánlottam hogy teszteljük lke az alaplapiot,megvárom,mire az volt a válasz hogy most mást tesztelt...Mondtam hogy azt is megvárom,végül mosolyogva visszaadta a szevízes a pénzem...
Uraim...
1. Hülyét ne próbáljunk csinálni az emberből,direkt nem közöltem hogy végzettségem informatikus..:)
2. 3 napon belül hacsak nem a vásárló károsítja a terméket KÖTELESSÉGE a boltnak biztosítani csereterméket vagy a termék árát vissza....
Egyébként tegnap ügyvéddel is tárgyaltam mert a "2-3 napot várni kell másik termékre ha a szervízes megállaopítja hogy rossz,és csere" kicsit felidegesített...2 munkanapom napom ment el és kb 5000 Ft-nyi benzinem,ezer hála és köszönet érte,az ügyvéd ismerősöm szerint nyugodtan lehetett volna bevonulni fogyasztóvédelemmel teljesen jogosan....
Többet a bolt közelébe nem fogok menni,de nagyon nem is tépem a szám miattuk,maximum 2-3 év és teljesen becsődölnek,hiába az 1-2 olcsó ár ilyen ügyintézés mellet...GRATULÁLOK!

"elégedett" ügyfél 2008.04.23. 20:50:28

Ezúton üzenem a mosolygós szervízes úriembernek,hogy megvettem ugyan azt az alaplapot máshol és az általam említett hiba tünetek közül egyet sem produkál,így lezártnak tartom az "Ennek az alaplapnak nincs baja" beszélgetést...Megérte???

Xyz 2008.05.19. 11:52:45

Komolyan felháborít az ilyen vevői hozzáállás!!!
Dolgoztam jómagam is úgy 8 évet kereskedelembe. Nem egy olyan ügyfél volt aki ezzel a dologgal "szórakozott". Vett pl jan.2-án egy x GB-os HDD-t aztán dec 31-én délelőtt valahogy elromlott. Persze jó volt neki az épp kapható legkisebb 2x méretű HDD is. Természetesen nem általánosítok! De van ilyen, nem is egy.

Xyz irtó 2008.08.14. 14:40:48

Azért vannak itt érdekesebb dolgok is.
Ami azt illeti, a minap megrendeltem egy procit, majd kaptam egy telefont, hogy nincs sajna.
Másnap 30%-kal drágábban már volt ugyanaz a proci.
Akkor hogy is van ez?

remélem hamarosan becsődölnek.. 2008.10.17. 16:43:23

Depón "raktáron" jelzett terméket rendeltem. Előtte felhívtam őket, tekintve, ha van raktáron akkor el is szaladok érte... Természetesen nem volt, de az ár stimmelt. 2 napos beszerzést vállaltak, de adjam le a depo-n. Leadtam. Ma (2 nap múlva) hívnak, hogy rendben, de 15%kal drágább, kérem-e. Természetesen nem kértem. Ez egyrészt törvénytelen, másrészt ha engedjük ezt elterjedni,
akkor ezzel a tisztességes kereskedőket öljük meg. Szeretném, ha az ilyen cégek a süllyesztőben
végeznék.
süti beállítások módosítása